Friday, November 27, 2009

Buat kawanku, arwah Afiq bin Zabidi


kawan...
ampunkan aku...

bibir ini hanya mampu menyebut 'Innalillah'...
apabila mengetahui engkau telah pergi dahulu...

sungguh aku kaget mengetahui tentangmu, arwah...

bukankah kita pernah bersama...
bersuka-ria, berbual, berbincang,...
dan kadang-kala bergaduh...maafkan aku...


aku mengenalimu sejak di tingkatan satu....
kita mentelaah di kelas yg sama....bukan?
satu umar namanya...bukan?


namun...amat sedih aku rasakan .....
maafkan aku...
aku tidak dapat membimbingmu....
pada tika itu kau dibuyai kelalaian dan kenakalan...
dek kawan lain..


aku masih ingat walaupun kadang-kala engkau degil...
namun aku tetap yakin kau akan menjadi insan yg baik...


dan...
aku masih ingat yg kau pernah menyakiti hatiku...
tapi, sebenarnya aku belajar erti sabar pd waktu itu...

selepas tingkatan tiga....
engkau tinggalkan 'bumi sultan'..


azam pernah terlintas di hatiku utk sama2 kita belajar kpd yg murni dan hidayah..
namun... sebenarnya aku juga lalai....

hari ini engkau sudah berada di sisiNya...


bagaimana pula dgn diriku ini jika berada di tempatmu...
kadang2 aku terfikir bagaimana keadaanmu di alam benar lagi nyata itu..
aku dan yg lain2 hanya mampu berdoa buatmu....


Aku maafkan segala kesalahanmu terhadapku...amin
dan ...
aku mengharapkan juga agar kau turut memaafkan aku....


semoga kau tenang di sana...
kerna..

suatu hari nanti, aku dan insan lain turut akan kembali kpdNya









No comments:

Post a Comment