Sunday, August 7, 2011

Assalamualaikum....

Sudah beberapa hari tak menulis. Bukan apa, cuma asbab pengurusan masa yang kurang tersusun.

Ujian / dugaan

Ramadhan kali ini aku diuji lagi. Bukanlah kita tak diuji setiap hari sebagai manusia, namun bagi aku ujian ini jarang dan belum pernah rasanya berlaku sebelum ini. Ramadhan yang lepas, aku hadapi 'road accident', tapi tiada apa-apa kecederaan pada diri ini, kereta pun xda. Yang kena, kereta akak tu.

Kali ini, handphone dikebas orang ketika khuruj 3 hari. Cara ianya begitu tangkas dan halus sekali, berlaku dalam surau tu. Baru aku tahu hari tu, rupa-rupanya di kawasa tu memang ada beberapa orang anak muda yang suka merayau dan buat perkara macam ini. Allah dah buat keputusan, kita kena sabar dan redho.

Bukan apa, cuma dalam handphone dan simcard tu ada banyak no. kawan-kawan, sedare-mare dan ramai lagi. Aku pula tak simpan number-number tu kat tempat lain macam dalam komputer ke, buku ke. Hmm...silap aku juga. Untuk itu kawan-kawan, jangan simpan number phone dalam handphone je~....ingat!

Allah Maha Kuasa, makhluk sikit pun X berkuasa.

No comments:

Post a Comment