Monday, July 11, 2011

jgn leka!!!!

assalamualaikum....

  Biasanya hari minggu bermula hari jumaat, sabtu, dan ahad...aku sibuk sikit tolong khidmat mak dan ayah aku memesin air tebu kat restoran ikan bakar, umbai, melaka. Kedai pak ngah aku, memang sedare mare agak ramai keje kat situ.

Teruk kan. Kadang2 bila malam minggu, xdpt g malam markaz. Kadang2 pergi, tapi x i'tikaf sane. Jadi, sekarang nie aku kene wat jadual, sekurang-kurangnya sebulan sekali ke malam markaz.

      Ta'lim masjid         : lepas Subuh
      Ta'lim rumah          : lepas isya'
      Mesyuarat marhalah : lepas ta'lim masjid
      Sabtu malam Ahad : Malam markaz
      Ahad                      : Ta'lim masturat (sedang diusahakan){bawa adik dan kakak tau)
      Isnin malam Selasa  : DTI (dakwah, ta'lim, istiqbal) kat surau pengkalan jajar, alai
      Selasa malam Rabu : mesyuarat markaz
      Rabu malam Khamis : gash 1 dan mesyuarat halaqah (lepas isya')
      Khamis malam jumaat : sebahagian pergi dgn jemaah masjid utk baca yasin dan kuliyah tajwid Quran dan
                                          sebahagian lagi pergi khususi
      Jumaat malam Sabtu : gash 2 di surau bakar batu, Kandang, Melaka.

#####

lps raye nanti dah masuk kampus, hmm....cabaran lagi..Allahu Akbar~. Aku pelik tgk kak long, semangat betul nak sambung belajar. Ye la, orang perempuan. Aku ni biase la, orang laki2, ada masa semangat betul, ada masa lepak2 je..hihi. xleh3.....study kerana Allah wahai budak bernama hamdi.....caiyok!

****

kasihanilah tuhan....ibu yg telah melahirkanku......ummi...sayang sey....tapi malu nak ckp dpn2....syg family semua.   Yg paling penting sayang ummat, macam mane nabi kita tunjukkan....

No comments:

Post a Comment