Sunday, July 25, 2010

alhamdulillah...
24 Julai 2010 semalam kami dpt buat 'jor student'...perhimpunan pelajar2 Islam USIM dan UIA...
semuanya pilihan drpd Allah..
hanya beberapa org sahaja yg hadir..
dlm semuanya lebih kurg 30 org...

MasyaAllah..
syura' Seremban bagi targhib dan bayan..
rasa diri amat teruk dan kerdil..
penuh dosa sebenarnya kerana tinggalkan kerja dan usaha agama...dakwah..
akulah itu

di samping sbg student...dakwah x leh tinggalkan...
aku mesti kasihan kpd 'family'....saudara-mara...jiran..dan seluruh umat...

x kasihan ke kita?
umat dlm keadaan menderita skrg ni...
apa usaha yg aku dan kita seluruh umat buat?

kalau rumah org itu terbakar..kita pakat2 nak tolong..
tapi kalau org itu dibakar dlm neraka selama-lamanya....
macam mana?
bodohnya aku...


 apa yg kita buat?

semalam aku balik naik KTM dan pergi stesen Seremban utk balik Melaka...
cuti seminggu je..lps tu terus exam mid term...

macam2 di luar sana yg berlaku...
anak2 muda Islam kita...
macam x kenal agama langsung...
kita tak kasihan ke...
umat sedang kehausan Iman...masyaAllah..
bangkit! shababul mukmin....ainakum jami'an...
ahtaju ila ta'aunakum jami'an...
haiya naslihu imanana...wa a'malana...

apa yg aku buat..?
aku masih ingat ustaz berpesan...
walau kt mane kita ada...
jgn terkesan...
fikir risau atas umat mesti ada setiap hari...setiap masa dan keadaan..
kasihankan umat...
kita mesti fikir...apabila mereka dipilih Allah...maka mereka akan buat usaha yg jauh lebih baik drpd kita...

masyaAllah...susahnya nak jaga mata skrg nie...mana2 ada ujian dan maksiat...

ya Robb...ampunkan aku...

aku bagi azam 'khuruj 4 bln' masa jor tu..lps tamat pengajian...insyaAllah..2016 or 2017..
sbb ijazah medikal dlm 6 thn...tp kne 'score' dlu utk asasi ni...insyaAllah...masyaAllah..
xtaw nape jazbah dan 'josh' sngt mase tu...
moga Allah pilih...

amin..~

No comments:

Post a Comment