Thursday, July 15, 2010

Iman..yakin...setiap pekara mesti dicakap secara haqiqat...

Aku belajar di USIM....siapa yg hantar aku? Dah tentu, Allah..tiada yg lain...walaupun aku berkeinginan utk ke Mesir dan sambung pelajaran di sana...tapi sampai sekarang dan sampai bile2 pun aku belum tentu akan dpt ke sana...jadi...siapa yg buat keputusan utk kita..?Dah tentu, Allah..DIA sahaja.

Belajar kerana Allah...kene ikhlas..kalau belajar kerana selain drpd DIA seperti utk kerja yg bagus2...gaji yg bnyk...xde gunanya. Sebab semua ini kita pasti...pasti dan PASTI kita akan tinggalkan. Masuk kubur sorang2....xda teman pun...iman dan amal, itu je la teman.

Tapi bila kita belajar kerana DIA.... xkesah apa2 pun yg terjadi...bila kita dah berusaha..kemudian kita cemerlang ke...kurg cemerlang ke...gagal ke...kita x kesah. Sebabnya kita ada Allah di sisi kita. Kalau kita x ikhlas....hah..yg lain pula jadinya....rasa give up la...dan macam2 lg yg terjadi bila x ikhlas.

Masuk alam barzkhah...malaikat yg diperintahkan Allah x tanye pun kita dapat berapa A....berapa pointer ke....xdA lansung....

semalam result quiz kurg cemerlang..xdpt A....jd ..jgnlah aku kecewa....usahakanlah lagi.... cemerlang itu di dalam kekuasaan dan keputusan DIA....DIA yg bagi semuanya.!..lecturer ke....tutor ke....xleh bg cemerlang atau x cemerlang pun....Allah Maha Berkuasa..mahkluk sedikitpun tiada kuasa. Allah boleh buat apa2 sahaja pun...tiada yg susah pun bg DIA tanpa perantaraan mahkluk..dgn perantaraan makhluk mahupun berlawanan dgn makhluk......Dunia ini xde apa2 nilai pun di sisi DIA....

Yg DIA mahu bagaimana aku dan seluruh manusia apabila kembali bertemu dgnNYA sorang2 di akhirat nanti bawa Iman yg sohih 100% dan amal yg solih....solid....

No comments:

Post a Comment