Saturday, September 4, 2010

assalamualaikum
hmm...dah lama x menulis rasanya...
mungkin banyak lagi salahnya nanti...astaghfirullah....~

x ada cerita apa...tp agak berat juga ujian dlm Ramadhan ini. "Mid term" bio boleh gagal. Allah beri aku gagal. Aku perlu tabah dan tidak akan berputus asa drpd rahmatNya.

Aku pun x pasti kenapa aku 'delete' habis 'facebook' aku. Aku rasa ianya sangat...dan sangat melalaikan. Boleh aje aku dulu menghadap 'fb' ni berjam-jam. Teruk. Namun aku rasa inilah jalan terbaik buatku. Seorang abang ni syorkan masuk 'millatfb' yg khabarnya utk org Islam. Tapi, ada seorang sahabatku yg boleh dipercayai beritahu, ini pun rancangan yahudi selepas peristiwa yg menaikkan kemarahan ummat Islam di facebook dulu. Mereka dah rancang awal2 dan kemudian lancarkan millatfacebook plak. Sebab apa? sebab pengasas facebook dan millatfacebook adalah org yg sama. Jadi bagi aku sekarang ini....X Nak join ape 'fb' sekarang. Mereka cuba utk rosakkan kita.

Memang benar, apabila ada facebook...sangat melalaikan. Lebih-lebih lagi...friends pula yg bukan mahram...dan perempuan. Aku rasakan ianya teruk apabila mula mendapat nasihat daripada seorang ustaz dan alim. Tulis mesej dgn perempuan pun SEPATUTNYA x bleh. Walaupun utk perkara yg baik, namun ia sangat melalaikan dan hati akan teringat-ingat dgn perempuan itu dan kata-katanya. Itulah yg menyebabkan x boleh!~Betapa teruknya aku. Ustaz itu meminta agar kita shabab mukmin dan mukminat, jaga syariat. Jadi aku mengambil langkah sekadar yg mampu.

Tapi, susah buatku. Dalam ketika aku nak jaga syariat Islam pada diriku, fitnah itu semakin mendatang. Kadang-kadang timbul mesej yg drpd mana pun x tahu. Tolonglah muslimat-muslimat di USIM.....jgnlah kamu membuatkan aku dalam kebuntuan dan kebingungan yg menyakitkan Iman~! Aku pun umat akhir zaman yg lemah lagi tandus amalnya.

Aku ingin memperbetulkan niat dan meyakini matlamat hidup yg sebenar. Semoga kita berhari raya! di mana? Di syurga Allah!~...amin...

No comments:

Post a Comment